تحلیل تکنیکال دو غول بانکی | سهامداران وتجارت و وبصادر بخوانند

گروه بانکی و سهام حاضر در آن این روزها با خبرهایی که از وین مخابره می شود و احتمال توافق روند صعودی را در پیش گرفته اند. در این مطلب سعی شده است با توجه به سهامداران بسیار وتجارت و وبصادر، این دو نماد به لحاظ تکنیکالی مورد بررسی قرار بگیرند. این دو نماد چه روندی را طی خواهند کرد؟
کد خبر: ۱۱۱۱۴۳۷
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۵ 29 March 2022

به گزارش بورس تابناک، تکنیکالیست: مهدی کاردان | گروه بانکی و سهام حاضر در آن این روزها با خبرهایی که از وین مخابره می شود و احتمال توافق روند صعودی را در پیش گرفته اند. در این مطلب سعی شده است با توجه به سهامداران بسیار وتجارت و وبصادر، این دو نماد به لحاظ تکنیکالی مورد بررسی قرار بگیرند. این دو نماد چه روندی را طی خواهند کرد؟

شایان ذکر است که این تحلیل به هیچ عنوان سیگنالی برای خرید و فروش وتجارت و وبصادر نیست و صرفا یک پیش بینی از روند احتمالی این دو سهام در روزهای آینده بورس از پنجره تکنیکالی است. 

سر و شانه معکوس در وتجارت

تحلیل تکنیکال دو غول بانکی | سهامداران وتجارت و وبصادر بخوانند
 

با مشاهده نمودار وتجارت متوجه ریزش حدود ۶۴ درصدی این نماد از سقف خود هستیم. این ریزش از تاریخ ۱۳۹۹/۵/۵ از محدوده قیمتی ۴۶۴۰ ریال شروع و تا محدوده قیمتی ۱۶۴۲ ریال ادامه داشت.

در انتهای نمودار شاهد یک الگوی کلاسیک به نام سر و شانه معکوس هستیم، این الگو که در دسته الگو‌های برگشتی قرار می‌گیرد و کمک می‌کند تا یک روند نزولی تبدیل به یک روند صعودی شود؛ شامل دو شانه چپ و راست و یک سر می باشد که ارتفاع سر از دو شانه فراتر است.

حال چه زمانی این الگو تکمیل می‌گردد؟

هرگاه قیمت از محدوده خط گردن یا neck line عبور کند (خط گردن از اتصال دو سقف در الگوی سر و شانه معکوس ایجاد می‌شود که در شکل مشخص شده است.) پس با عبور از این محدوده و تثبیت در بالای خط گردن که نقش مقاومتی بازی می‌کند می‌توانیم پس از کمی رشد انتظار پولبک به خط گردن را داشته باشیم و بعد از آن شاهد رشد قیمت باشیم. برای این الگو یک هدف قیمتی در نظر می‌گیرند و این هدف به اندازه ارتفاع سر الگو تا خط گردن می‌باشد از جایی که خط گردن به اصطلاح شکسته شده است.

اما در شرایطی که ارزش کلی معاملات پایین می‌باشد بهتر تمام پارامتر‌های بنیادی را در نظر گرفت و به تابلوی بازار نگاه کرد و بعد از آن یک تصمیم آگاهانه گرفت. پس با شرایط این الگو می‌توان هدف قیمتی محدوده ۲۵۱۲ ریال را در نظر گرفت از طرفی محدوده ۱۷۵۵ ریال یک محدوده حمایتی می‌باشد. پس با بالا رفتن تقاضا انتظار این هدف را می‌توان کشید و در صورت عدم تقاضا باید محدوده ۱۷۵۵ ریالی را به عنوان یک حمایت در نظر گرفت.

مقاومت جدی پیش روی وبصادر چیست؟

تحلیل تکنیکال دو غول بانکی | سهامداران وتجارت و وبصادر بخوانند
 

در نمودار وبصادر شاهد ریزش از محدوده قیمتی ۵۰۷۰ ریال از مورخ ۱۳۹۹/۵/۵تا محدوده ۱۶۰۷ ریالی هستیم. در این نمودار قیمت تا محدوده فیبوناچی ۷۸.۶ درصد ریزش داشته و این محدوده نقش حمایتی خود را ایفا کرده و از این محدوده قیمتی در تاریخ ۱۴۰۰/۹/۲۸ شروع به رشد کرده که تقریبا این رشد حدود ۳۲ درصد در زمان نگارش این مطلب می‌باشد.

اما اتفاق مهمی که از منظر تکنیکالی در این نمودار افتاده است چیست؟

در این نمودار کفی بالاتر از کف قبلی اتفاق افتاده است. طبق نظریه آقای چارلز داو زمانی در انتهای یک روند نزولی کفی بالاتر از کف قبلی شکل می‌گیرد و از سقف قبلی عبور می‌کند می‌توان امید داشت که روند نزولی تبدیل به یک روند صعودی شده، اما در این نمودار قیمت نتوانسته از سقف قبلی (مقاومت) عبور کرده و بالای آن تثبیت شود.

زمانی می‌توانیم به اهداف بالاتر امیدوار باشیم که این محدوده را پشت سر بگذاریم (محدوده قیمتی ۲۱۳۵ ریال) پس از عبور از این محدوده می‌توان مقاومت ۲۲۴۱ ریال را متصور بود در غیر این صورت و بالا نرفتن تقاضا باید به محدوده حمایتی ۱۸۱۷ ریال توجه داشت.

برای یک تصمیم گیری آگاهانه در بازار بهتر است به ارزش معاملات کلی و پارامتر‌های بنیادی توجه کرد و قبل از ورود به هر سهم نسبت ریسک به ریوارد آن را محاسبه کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم
آخرین اخبار